-0.5 C
Warszawa
piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBRE i Multibank do likwidacji?

BRE i Multibank do likwidacji?

BRE i Multibank do likwidacji?Dotychczas BRE Bank dysponował kilkoma markami finansowymi, z których najważniejsze były mBank i Multibank. Jak wynika z oficjalnych komunikatów spółki, marki BRE i Multibank przeznaczone są do likwidacji. Mają one przestać istnieć do końca 2013 roku. Co stanie się z klientami obu banków? Otóż, automatycznie przejdą oni „pod skrzydła” mBanku. Takie posunięcie związane jest z organizowaniem przez mBank nowej działalności. Nowy mBank ma stać się potentatem na rynku bankowym w Polsce.

Skąd wynika likwidacja znanych i lubianych marek bankowych? Otóż, jest ona związana z założeniami nowej strategii grupy BRE. Zostały one zatwierdzone już jakiś czas temu we Frankfurcie. Rezygnacja z marki BRE i Multibanku jest też podyktowana tym, że obie marki nie mają siły przebicia na rynku finansowym, a niewątpliwie marka mBanku jest najsilniejsza w grupie. W 2013 roku zaplanowana została premiera odsłony nowego mBanku.

Klienci różnie reagują na plany likwidacji marki BRE i Multibanku. Niektórzy nie chcą przechodzić do mBanku i już zapowiadają, że jeśli dojdzie do likwidacji ich dotychczasowego banku, grupa BRE straci klientów na rzecz konkurencji. Jest to realna groźba, którą jednak zamierza podjąć mBank. Multibank jest kojarzony przez konsumentów jako bank dla wymagających klientów, który jest w stanie zapewnić wysoką jakość usług i optymalnie skonstruowane produkty, odpowiadające potrzebom różnych grup klientów. mBank jako marka banku internetowego nie ma tak dobrej opinii rynkowej, co stwarza pewne zagrożenie dla całej grupy BRE i dla przeprowadzenia jej planów przyszłościowych.

Z drugiej strony należy powiedzieć, że zmasowane kampanie marketingowe powodują, że marka mBank jest świetnie rozpoznawalna i być może właśnie dlatego sam mBank jest najczęściej polecanym bankiem w naszym kraju. Przez lata cały czas udaje mu się pozyskiwać nowych klientów. Jego największym atutem jest dostępność przez Internet i inne kanały komunikacji w trybie ciągłym oraz brak opłat za wiele operacji. Jest to bank nowoczesny i innowacyjny. Obsługuje dziś około 3 mln klientów. Oferta mBanku kierowana jest raczej do przeciętnych, mało wymagających użytkowników. Jeśli połączenie mBanku z BRE i Multibankiem ma przynieść korzystne skutki, polityka działalności mBanku musi się nieco zmienić. Przede wszystkim, należy zmienić obsługę klienta mBanku. Warto byłoby stworzyć większą liczbę placówek, w których bardziej konserwatywni klienci będą mogli załatwiać wszystkie sprawy.