BGŻ Optima to nowa marka na polskim rynku finansowym, choć ściśle związana jest ona oczywiście z Bankiem Gospodarki Żywnościowej, bowiem jest to oddział internetowy tego banku. BGŻ po udanym starcie rynkowym swojej nowej marki, kiedy to oferowała ona korzystne lokaty z dzienną kapitalizacją, oprocentowane najwyżej na rynku, teraz poszerza swoją ofertę o kolejne, rewolucyjne produkty. Wśród nich wymienia się konta osobiste i kredyty hipoteczne.
Marka BGŻ jest korzystnie kojarzona na rynku przez klientów z bezpieczeństwem. Bank chce właśnie na tej cesze zbudować swoją silną pozycję na rynku detalicznym, stąd też ofensywa kredytowa i depozytowa.
W mediach pojawiają się już pierwsze reklamy dotyczące ROR-ów, czyli Rachunków Oszczędnościowo-Rozliczeniowych. Są one promowane hasłem „Konta z premią”, ale odpowiadają one produktom depozytowym „Konta z podwyżką”. ROR daje klientowi nową opcję oddawania przez bank kwoty 1% najwyższego w ciągu miesiąca wpływu na konto. Zmasowana kampania medialna ma na celu wypromowanie nowych kont osobistych w BGŻ, a w reklamach bank będzie namawiał do tego hasłem „Człowieku, załóż konto w BGŻ”.
Dla klientów BGŻ oraz osób, które planują zainwestować w nieruchomości, najbardziej interesująca może okazać się oferta BGŻ dotycząca kredytów hipotecznych. Bank gwarantuje, że będą one miały najniższą cenę. Jest to nowość w ofercie, polegająca na tym, że bank w przypadku każdego kredytu hipotecznego będzie naliczał do oprocentowania stałą marżę w wysokości 1% dla wszystkich. Dodatkowo, klienci mają zagwarantowane obniżenie marży, gdyby znaleźli lepszą ofertę kredytu hipotecznego u konkurencji. Wystarczy, że klient przyniesie z innego banku formularz o kosztach produktu finansowego, sformułowany w ustawie o kredycie konsumenckim, w którym zobowiąże się do niższej marży kredytowej, a BGŻ natychmiast przebije tą ofertę, pozostając najtańszym bankiem pod względem hipotek.
Dodatkowym atutem kredytów hipotecznych w Banku Gospodarki Żywnościowej jest to, że kredytobiorca nie ma obowiązku wykupienia w ich przypadku programów oszczędnościowych, aby uzyskać obniżenie marży kredytowej do poziomu 1%. BGŻ wymaga jedynie, aby przy okazji zaciągania kredytu hipotecznego klient wykupił ubezpieczenie mieszkania, konto osobiste i kartę kredytową.
Opisywana rewolucja w zakresie kredytów hipotecznych docelowo ma przynieść bankowi aż 140 tys. nowych klientów do końca bieżącego roku. Warto podkreślić, że jest to plan minimum, jaki zamierza zrealizować BGŻ.