8.1 C
Warszawa
wtorek, 15 października, 2024
Strona głównaAktualnościBGŻ BNP Paribas - XV miejsce w rankingu Złoty Bankier

BGŻ BNP Paribas – XV miejsce w rankingu Złoty Bankier [Uzasadnienie]

W rankingach jakości minionych lat zarówno Bank BGŻ, jak i BNP Paribas Bank zajmowały miejsca poza pierwszą dziesiątką. Fuzja obu banków niewiele zmieniła. W tegorocznym rankingu jakości połączony bank zajmuje 3. pozycję od końca. Zebrał 45,40 proc. pkt. na 100 możliwych.

 

BGŻ BNP Paribas ma przed sobie jeszcze trochę pracy i nie jest to bynajmniej tylko połącznie systemów informatycznych. Tajemniczy klienci nie mieli co prawda większych zastrzeżeń do procesu obsługi, ale brakowało też wyraźnie pozytywnych opinii. Bank w każdej kategorii wypada przeciętnie. Wyjątek stanowią kanały elektroniczne, a właściwie jeden z dwóch, czyli mobile. Specjaliści docenili aplikację (wniesioną w wianie przez BNP), co w kategorii ergonomia pozwoliło bankowi zająć 14. miejsce. Serwis internetowy wymaga na pewno generalnego remontu. Podobnie jest z siecią oddziałów, które odstają od rynkowego standardu. Dotyczy to również pracowników banku, którzy słabo wypadają przede wszystkim w głównej podkategorii, ważącej najwięcej w badaniu, czyli nawiązaniu relacji i przeprowadzeniu rozmowy sprzedażowej z klientem. Noty słabsze od BGŻ BNP Paribas zebrały tylko dwa banki.

 

Plusy: Doradca nie był nachalny, sprawiał wrażenie niezwykle sympatycznej osoby, ponadto był kompetentny i rzeczowy. Obsługa bardzo poprawna, w miłej atmosferze, pracownik dołożył wszelkich starań, by późniejsze korzystanie z konta przebiegało bez problemów, przekonując do konta, podawał przykłady z życia. Pracownik nie przeprowadził analizy potrzeb, zaprezentował konto, nie był nachalny, ale mimo to wizyta była bardzo przyjemna. Był bardzo miły, wzbudził moje zaufanie, rozmawiałam z nim jak z dobrym znajomym.

 

Minusy: Brak zainteresowania klientem, długie oczekiwanie w kolejce, brak badania potrzeb, brak dokładnej instrukcji obsługi do bankowości internetowej i mobilnej. Bank sprawiał wrażenie przestronnego i dużego, dziwne było to, że po moim wejściu do placówki w tym czasie obsługiwały tylko dwie osoby. Przeszkadza mi to, że w banku funkcjonującym pod jedną nazwą mówi się, że jestem w placówce exBNP i że mam koniecznie korzystać z bankowości exBNP i mogę otworzyć tylko konto, które jest dostępne w placówkach exBNP.

 

Ocena ergonomii: Wysoko oceniona aplikacja, bankowość internetowa bardzo przeciętnie, to chyba czas na zmiany.

 

Bankier.pl/Puls Biznesu

Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas