5.4 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościAlior Sync łowi klientów w sieci

Alior Sync łowi klientów w sieci

Alior Sync łowi klientów w sieciWirtualne konsultacje z doradcą finansowym, przelewy za pośrednictwem konta na facebooku. Internetowy oddział banku, wykorzystujący technologię 3D. Szykuje się przełom w bankowości internetowej czy to marketingowcy Alior Banku są mistrzami w kreowaniu marki?

Prace nad Alior Sync., trwają od ponad roku. Choć debiut nowej usługi zaplanowany został w pierwszej połowie 2013 roku, szczegóły, szeroko promowanej w mediach, innowacji nie są znane. Za to kampania reklamowa ruszyła pełną parą.

Alior Sync. nie będzie zwykłym bankiem internetowym. Będzie to bank w pełni wirtualny. Nastawiony na kontakt z klientem, personalne relacje za pośrednictwem Internetu. Klient, korzystając z videorozmowy czy videokonferencji, będzie mógł porozmawiać z naszym konsultantem i uzyskać konkretne porady – o usłudze podczas zorganizowanej w listopadzie 2011 roku konferencji, opowiadał Wojciech Sobierajski, Prezes Alior Banku.

Choć od spotkania z mediami minęło już prawie siedem miesięcy konkretów nadal nie znamy. W planach jest uruchomienie wirtualnego oddziału banku, który dzięki wykorzystaniu technologii 3D ma sprawić, że poczujemy się, jakbyśmy sami odwiedzili placówkę banku. Alior Sync. stawia głównie na rozwój bankowości mobilnej i internetowej. Zapowiedziano możliwość dokonywania przelewów za pośrednictwem facebooka. Jak miałaby sama transakcja wyglądać – nie wiadomo.

Na razie bank skupia się na promowaniu nowej usługi i łowieniu klientów, głównie w mediach społecznościowych. Zachęca użytkowników do zakładania darmowego konta, w nieistniejącym jeszcze banku, za co płaci 100 PLN. Jeśli klient aktywnie włączy się w promowanie nowej usługi i poleci ją za pośrednictwem facebooka znajomym, ma szansę zgarnąć atrakcyjne nagrody takie, jak: komputer MacBook Air, smartfon iPhone 4S, tablet Samsung Galaxy i konsola Playstation 3.

Bank obiecuje także swoim użytkownikom dostęp do platformy – Strefy Rozrywki, w której funkcjonować będzie darmowa wypożyczalnia filmów on-line, a także da możliwość słuchania muzyki oraz zakupu gier komputerowych za 60% ich sklepowej ceny.

Skąd tak intensywna walka o pozyskanie klienta? Zdaje się, że bank wyszedł z zasady, kto pierwszy, ten lepszy. I chce zostać pionierem w segmencie bankowości wirtualnej. Z szacunków wynika, że jest to intratny sektor, jednak z dość wąską grupą docelową (1-2 mln potencjalnych użytkowników). – Nasza oferta będzie skierowana głównie do młodych osób, w wieku 20-35 lat, które cenią sobie funkcjonalność w świecie wirtualnym – przyznaje Celina Waleśkiewicz, Dyrektor Obszaru Bankowości Elektornicznej, Alior Sync.

Alior Sync., który uruchomiony zostanie w 2013 roku, stawia przed sobą ambitne cele, w przeciągu pierwszych trzech lat działalności, planuje obsługiwać 1 mln klientów oraz zarządzać depozytami w wysokości 3 mld  PLN.