5.4 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościAleo od ING Banku Śląskiego

Aleo od ING Banku Śląskiego

aleo — kopiaPlatforma aukcyjna Allegro.pl w Polsce ma 12 mln użytkowników. Jej pozycji nie zagroziło nawet wejście kilka lat temu na polski rynek serwisu aukcyjnego Ebay.pl – oddziału amerykańskiej potęgi w zakresie e-biznesu. Allegro.pl ma lojalnych użytkowników, którzy budują jego pozycję.

Dziś ING Bank Śląski wystartował z nowym serwisem, pomagającym w sprzedawaniu i kupowaniu towarów i usług po najniższej cenie, ale wyłącznie wśród klientów instytucjonalnych. Aleo jest serwisem internetowym e-commerce dla firm, przypominającym inne serwisy aukcyjne, w tym Allegro.

Serwis Aleo został uruchomiony przez zależną od grupy ING spółkę ING Usługi dla biznesu i jest platformą B2B wyłącznie dla przedsiębiorców, różnej wielkości. Mogą w niej uczestniczyć zarówno osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, jak i duże koncerny. Korzystanie z platformy aukcyjnej ING jest darmowe, wystarczy się zarejestrować w serwisie i wysłać przelew o wartości 1 zł z konta firmowego, celem weryfikacji użytkownika przez serwis. Z obowiązku wysłania przelewu weryfikacyjnego zwolnieni są klienci ING Banku.

Aleo daje możliwość sprzedaży i zakupu towarów oraz usług, po jak najniższych cenach, ale jego użytkownicy z założenia będą mogli zgłaszać zapotrzebowanie na towary i usługi, a na zamówienia te będą odpowiadali dostawcy. Wygrywa ten producent czy usługodawca, który będzie w stanie zaoferować jak najniższą cenę.

Z drugiej strony, jeśli to producent wystawia na sprzedaż swój produkt, aukcję wygra ten, kto da najwięcej, czyli tak samo jak w licytacjach w serwisie Allegro.pl. Organizator aukcji nie musi kupić lub sprzedać towarów czy usług z aukcji, ale już firmy, które wygrywają licytację mają obowiązek sprzedać bądź kupić towar po wskazanej cenie aukcyjnej. W przeciwnym wypadku dopuści się złamania zawartej umowy handlowej, za co grożą przykre konsekwencje.

Wyróżnikiem w działaniu Aleo jest kilka typów aukcji, z których mogą korzystać użytkownicy. Pierwszym krokiem przy zakupie danego produktu czy usługi jest wystawienie zapytania ofertowego, aby przyciągnąć potencjalnych oferentów. Następnie organizowana jest aukcja, do której klient może zaprosić wszystkich, albo wybranych użytkowników. W ten sposób wyróżnia się aukcje otwarte, publiczne i zamknięte. W przeciwieństwie do serwisu Allegro.pl, na Aleo aukcje trwają maksymalnie 120 minut, a minimalnie – 20 minut. Uczestnicy aukcji nie wiedzą, kto jeszcze bierze w niej udział. Widzą proponowaną przez siebie cenę, czas do końca aukcji, oraz aktualne miejsce, jakie zajmują w licytacji. W momencie, kiedy zbliża się koniec aukcji, następuje 3-minutowa dogrywka. Organizator aukcji może zastosować dowolną liczbę dogrywek, aby osiągnąć pożądaną przez siebie cenę.