środa, 20 października, 2021
Strona głównaAktualności80 tys. wniosków on-line w programie Rodzina 500 plus z systemów transakcyjnych...

80 tys. wniosków on-line w programie Rodzina 500 plus z systemów transakcyjnych PKO Banku Polskiego

Ponad 240 tys. wniosków zostało złożonych on-line przez bankowość internetową w programie rodzina 500 plus w zaledwie 5 dni – co trzeci z nich pochodzi z systemów transakcyjnych PKO Banku Polskiego.

 

Docelowo z tej formy składania wniosków może skorzystać 250-300 tys. klientów Banku. Beneficjenci programu mogą też korzystać z oferty specjalnej: PKO Konto za Zero i programu systematycznego oszczędzania „Kapitał na Dziecko”.

 

– Sukces współpracy banków z administracją rządową przy realizacji programu Rodzina 500 plus potwierdza, że podjęliśmy bardzo dobrą decyzję. A to dopiero pierwszy etap zaangażowania sektora bankowego w budowę Cyfrowej Polski. Jesteśmy gotowi do rozszerzania tego rozwiązania na kolejne usługi publiczne – jeszcze w kwietniu PKO Bank Polski udostępni swoim klientom możliwość założenia konta na PUE ZUS poprzez nasze systemy transakcyjne – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

PKO Bank Polski jako pierwsza instytucja finansowa włączył się w realizację programu rodzina 500 plus i koordynuje proces wdrażania się do projektu pozostałych banków. Banki te zaimplementowały rozwiązania wypracowane przez PKO wspólnie z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwem Cyfryzacji.

Jak złożyć wniosek o świadczenie 500 plus w iPKO i Inteligo

Posiadacz konta w PKO, chcąc złożyć wniosek o świadczenie 500 plus za pośrednictwem banku, znajdzie formularz po zalogowaniu do serwisu iPKO lub Inteligo. Część pól po otwarciu  wniosku jest wypełniona automatycznie zgodnie z danymi posiadacza konta, np. numer PESEL, imię i nazwisko. Wnioskujący, w trakcie wypełniania formularza na stronie serwisu, jest wspierany przez system podpowiedzi. Do wniosku można dołączyć dokumenty, np. oświadczenia w formacie pdf, jpg lub png.

Dane z wypełnionego wniosku są przesyłane do systemu administracji publicznej [email protected] Po zweryfikowaniu poprawnego przekazania danych Bank usuwa je ze swoich systemów. Zapisana jest tylko informacja o fakcie i czasie złożenia wniosku przez klienta. Bezpośrednio po wypełnieniu i wysłaniu wniosku, klient ma możliwość wydrukowania lub zapisania na komputerze wypełnionego dokumentu. Weryfikacją wniosku, przetwarzaniem danych i wypłatą świadczeń zajmuje się właściwy organ administracji wskazany przez wnioskującego.

Wniosek o przyznanie świadczenia wychowawczego jest darmowy. Za jego pobranie i złożenie nie są pobierane żadne opłaty.

Więcej informacji na stronie www.pkobp.pl/rodzina500plus/, rodzina500plus.gov.pl oraz obywatel.gov.pl.

Oferta specjalna Banku

Dla osób uprawnionych do świadczeń w ramach programu Rodzina 500 plus i nieposiadających konta osobistego w PKO Banku Polskim, Bank oferuje na preferencyjnych warunkach PKO Konto za Zero. Jeśli będą trafiać na nie środki ze świadczenia, klient nie poniesie opłaty za prowadzenia rachunku. Od 1 kwietnia w ofercie Banku znajduje się również nowy produkt systematycznego oszczędzania – „Kapitał dla Dziecka”. Odkładając od 100 zł do 500 zł miesięcznie przez maksymalnie 15 lat można zbudować kapitał na przyszłość dziecka. Za regularne oszczędzanie posiadacz lokaty otrzymuje co pół roku premię odsetkową, która powiększa o 0,20 proc. podstawowe oprocentowanie lokaty (stawka WIBOR 3M). Odsetki dopisywane są do kwoty lokaty co 6 miesięcy.

Współpraca PKO Banku Polskiego z ZUS

Udział PKO Banku Polskiego w programie Rodzina 500 plus to tylko jeden z przejawów zaangażowania banku w budowę Cyfrowej Polski. Na podstawie porozumienia podpisanego z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych klienci Banku będą mogli już wkrótce założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS z poziomu serwisów bankowości on-line iPKO lub Inteligo.

Klient chcący skorzystać z tej możliwości będzie musiał jedynie zalogować się do serwisu transakcyjnego Banku, kliknąć w odpowiednią zakładkę w menu, a następnie potwierdzić wyświetlające się na ekranie dane. Dane te zostaną przesłane do ZUS i w ciągu kilku sekund nastąpi ich weryfikacja po stronie Zakładu. Po tym, w czasie rzeczywistym, klient zostanie automatycznie przekierowany do właśnie utworzonego konta na PUE ZUS, gdzie będzie mógł m.in. sprawdzić swoje dane zapisane na indywidualnym koncie emerytalnym, śledzić stan spraw i otrzymywać powiadomienia, potwierdzić należne składki i wpłaty czy zweryfikować informacje o osobach zgłoszonych do ubezpieczenia. Rozwiązania wypracowywane przez PKO Bank Polski wspólnie z ZUS pozwolą również na logowanie do PUE klientów, którzy już posiadają profil, ale zapomnieli loginu lub hasła.

Źródło: PKO Bank Polski

Podobne wpisy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Najpopularniejsze