15-lat temu, w ostatnich dniach maja 1991 roku, Bank Millennium (wówczas Bank Inicjatyw Gospodarczych S.A.) wydał pierwszą w Polsce kartę płatniczą BIG VISA Business Card. Pierwsza na polskim rynku karta płatnicza była kartą debetową i przeznaczona była dla przedstawicieli przedsiębiorstw i instytucji. “Trafia ona tylko do rąk biznesmenów oraz świadczy o pozycji osoby, która posiada kartę jak również przedsiębiorstwa, które posiadacz reprezentuje(…) – napisano w materiałach informacyjnych.
W celu uzyskania karty firma otwierała specjalny rachunek bankowy oraz wnosiła wpłatę gwarancyjną wynoszącą 200 mln zł na jedna kartę, 300 mln zł za dwie karty (czyli odpowiednio 20.000 zł i 30.000 zł).
Opłata za wydanie karty wynosiła 70 USD, a za jej wznowienie po roku 35 USD. Opłata za wypłatę z bankomatu wynosiła 4% wypłacanej kwoty, a oprocentowanie debetu – 150% obowiązującej wówczas w banku stopy procentowej.
Posiadacze karty BIG VISA Business w roku 1991 mogli nią płacić w 600 punktach handlowych w Polsce i 7,7 mln za granicą. Otrzymywali też dodatkowe świadczenia: pomoc medyczną i prawną w nagłych wypadkach, możliwość szybkiego przekazania wyjątkowo ważnych informacji, ubezpieczenie opóźnień w podróży podczas podróży służbowej, ubezpieczenie opóźnień w bagażu.
Rozliczaniem transakcji kartowych zajmowała się spółka PolCard założona w tym celu przez bank BIG SA i Orbis. Do końca 1991 roku Bank wydal kilkaset kart, a w grudniu 1992 roku było ich 1000.
Dziś Bank Millennium posiada w swojej ofercie w sumie 16 różnych kart płatniczych, dla klientów indywidualnych jak również dla firm, wydawanych w trzech systemach płatniczych – VISA, American Express, MasterCard, z czego 9 to karty kredytowe, 3 obciążeniowe i 4 debetowe. Szczególnie popularna jest karta kredytowa Millennium VISA (dawna Economic), wielokrotnie nagradzana w rankingach kart, w tym m.in.: Rzeczpospolitej i Forbes’a.
Łącznie do końca maja 2006 roku Bank Millennium wydał ponad 700 tysięcy kart (w tym 170 tysięcy kart kredytowych), czyli 80 tysięcy (47 tys. kart kredytowych) więcej niż w na koniec roku 2005. Daje mu to ponad 3,5% udziału w rynku kredytowych w Polsce.
Aktualnie trwa kampania promocyjna kart kredytowych Millennium VISA pod hasłem „Świat w zasięgu Karty” promująca funkcjonalność i wygodę użytkowania kart kredytowych Millennium.
źródło: Bank Millennium – informacja prasowa
sprawdź ofertę: Bank Millennium