9 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościZbliżak – rewolucja w płatnościach

Zbliżak – rewolucja w płatnościach

Odłam, naklej, zapłać. Płatnicze karty zbliżeniowe w formie naklejek. Szykuje się rewolucja w systemie płatności? Czym jest Zbliżak? Jak z niego korzystać?

Zamiast szukać drobnych w portfelu, możesz szybko i wygodnie zapłacić Zbliżakiem. Zbliżak to nic innego, jak zbliżeniowa karta płatnicza, z tym, że w formie… naklejki.

ING Bank Śląski, jako pierwszy bank w Polsce, w 2009 roku, wprowadził na rynek produkt sygnowany logiem MasterCard.

Jak działa Zbliżak? Z otrzymanej karty płatniczej (tradycyjnego rozmiaru), należy wyłamać prostokątny fragment z mikroprocesorem. Następnie Zbliżak umieścić w specjalnym, niewielkim, plastikowym opakowaniu i przykleić na telefon, mp3 czy inny, wybrany przedmiot.

Zbliżakiem zapłacimy we wszystkich punktach handlowo-usługowych, posiadających czytniki kart MasterCard PayPass. Wystarczy przybliżyć kartę do terminalu. Transakcje do wysokości 50 PLN nie wymagają autoryzacji, w przypadku wyższych kwot zostaniemy poproszeni o podanie kodu PIN.

Dla kogo Zbliżak? Dla osób posiadających konto w ING Banku Śląskim. Koszt wydania karty wynosi 30 PLN. Karta ważna jest przez 12 miesięcy. ING nie urywa, że produkt powstał głównie z myślą o młodych, dynamicznych osobach.

Czym Zbliżak różni się od tradycyjnej karty bezstykowej? W zasadzie jedynie formą. Kartę w postaci naklejki możemy umieścić na telefonie, który zawsze mamy pod ręką, dzięki czemu ekspresowo zapłacimy za zakupy. Dla geeków, miłośników nowych technologi , korzystanie ze Zbliżaka to także okazja do „bezkarnego” pochwalenia się najnowszym modelem smartfona czy i-pada.

Czy Zbliżak zrewolucjonizuje rynek kart płatniczych? Choć produkt wszedł na rynek w 2009 roku, nie został bestsellerem. Może nie byliśmy wówczas gotowi na zbliżeniową rewelację? Czy Zbliżak ma szansę podbić serca Polaków? Mając na uwadze ostatnie trendy, zadaje się to wielce prawdopodobne.

Więcej o transakcjach zbliżeniowych przeczytać możesz w artykule Kochamy transakcje zbliżeniowe.