10.2 C
Warszawa
piątek, 29 marca, 2024
Strona głównaAktualnościWirtualne oddziały banków na polskich ulicach

Wirtualne oddziały banków na polskich ulicach

wirtualne_oddzialy_bankowKlienci polskich banków często korzystają z usług finansowych w oddziałach i placówkach bankowych. Pomimo faktu, że wiele kwestii można już załatwić za pośrednictwem telefonu i Internetu, zwłaszcza starsi klienci wolą je realizować bezpośrednio w banku, z pomocą doradcy. Problematyczne jest korzystanie z oddziałów i placówek bankowych w mniejszych miejscowościach, gdzie zwykle trzeba dojechać nawet kilkanaście kilometrów do innego miasta, aby móc spotkać się z doradcą naszego banku. Wszystkie te problemy mają być wkrótce rozwiązane, ponieważ w Polsce zapowiadane jest wdrożenie w życie wirtualnych oddziałów banków. Z powodzeniem funkcjonują one w Hong Kongu, Chinach czy w RPA.

Polska wzorem tychże państw wprowadza w życie plan zastąpienia choćby części stacjonarnych oddziałów bankowych, oddziałami wirtualnymi. Miałyby one jednocześnie poszerzyć sieć obsługi klienta. Wirtualne oddziały banków przydadzą się zwłaszcza w małych miejscowościach, gdzie otwarcie tradycyjnej placówki bankowej byłoby nieopłacalne.

Urządzenia nazywane „wirtualnymi oddziałami banków” mają zagwarantować klientom dostęp do wszelkich usług oferowanych przez bank, przez całą dobę. Jeszcze w tym roku mogą powstać pierwsze takie maszyny. Polska prowadzi już zaawansowane rozmowy z firmą Huawei, która może stworzyć wirtualne terminale, będące alternatywą dla oddziałów bankowych. Dzięki nim banki będą mogły w sposób pełny obsługiwać swoich klientów w różnych regionach Polski i obniżyć ponoszone przez siebie koszty operacyjne, jakie wiążą się z prowadzeniem oddziałów banków. Dane klientów, jakie wpisywane są w maszynie bankowej nie będą przez nią gromadzone, tylko będą trafiać do samych banków i tam zostaną zarchiwizowane.

Wirtualne oddziały banków będą mogły realizować dokładnie te same usługi, co tradycyjne oddziały bankowe. Będą mogły wydawać karty bankowe i kredytowe, świadczyć usługi doradcze, a także pomagać w wypełnianiu niezbędnych dokumentów. Rozmowa z doradcą w wirtualnym oddziale będzie toczyła się za pomocą Video Contact Center w jakości HD. Wirtualne oddziały nie będą zastępować oddziałów tradycyjnych, tzn. nie doprowadzą do zlikwidowania placówek stacjonarnych, ale mają pomóc w rozszerzaniu dostępu klientów do wszelkich usług bankowych. Pracownicy banków nie muszą więc martwić się, że maszyny zastąpią ich pracę, choć niewykluczone, że część bankowców z placówek i oddziałów bankowych zostanie przesuniętych do obsługi Video Contact Center.