6.1 C
Warszawa
piątek, 19 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościOgromna wpadka Raiffeisen Banku

Ogromna wpadka Raiffeisen Banku

raiffeisenWraz z dynamicznym rozwojem nowoczesnych technologii elektronicznych i internetowych, banki mogą udoskonalać formę obsługi swoich klientów. Obecnie większość klientów banków korzysta z elektronicznych systemów transakcyjnych i samodzielnie zarządza swoimi finansami, mając nad nimi kontrolę 24 godziny na dobę.

Klienci stosują częściej bezgotówkowe płatności, chroniące ich oszczędności chociażby przed kradzieżą. Jeśli potrzebują gotówki, mogą ją łatwo wypłacić z tysięcy bankomatów. Zaawansowane technologie wykorzystywane w bankowości nie są jednak w 100% niezawodne, o czym dotkliwie przekonali się klienci Raiffeisen Banku. O co chodzi?

Niedziałające karty

Od połowy grudnia klienci Raiffeisen Banku mają problemy z korzystaniem z kart kredytowych wydanych przez bank. Nastąpiła bowiem awaria czipa, uniemożliwiająca dokonywanie płatności bezgotówkowych czy wypłat gotówki z bankomatów. Raiffeisen Bank informował jeszcze w ubiegłym roku, że wymieni karty i sprawa będzie zamknięta. Tymczasem, minął Nowy Rok, a karty nadal nie działają. Bywa, że klienci od trzech tygodni nie mogą korzystać z kart kredytowych wydanych przez Raiffeisen Bank.

Reakcja banku

Nie działają zarówno karty kredytowe Raiffeisen Banku, jak i Polbanku, bowiem oba banki się połączyły. Początkowo Raiffeisen Bank informował, że firma MasterCard ma problemy z autoryzacją płatności i stąd wynika problem. Następnie, bank twierdził, że ma przejściowe trudności w obsłudze kart kredytowych, ale problem się przedłużał i mijały następne tygodnie. Uszkodzone karty nadal nie działają, a klienci nie mogą z nich korzystać. Karty odrzucane były zaraz po próbie dokonania nimi jakiejkolwiek transakcji.

Klienci wyrażają swoje słuszne oburzenie reakcją Raiffeisen Banku na problem. Na forum Money.pl można znaleźć wiele negatywnych wypowiedzi na ten temat:

„od 24 godzin nie można dokonywać transakcji przy pomocy kart płatniczych i kredytowych. na infolinii, poza komunikatem o intensywnych pracach, nic się nie dowiesz. czy i kiedy mogę zwrócić się do banku o rekompensatę? wczoraj nie moglem zrobić zakupu, dziś też nie.”– użytkownik gratal, wypowiedź z 19 grudnia 2013 roku.

„Właśnie się dowiedziałam, że karty nie ruszą. Mają po nowym roku przysłać nowe karty wszystkim użytkownikom kart w systemie Master – po 4 dniach tę informację uzyskałam w rozmowie z konsultantem.” – użytkownik Bar, wypowiedź z 21 grudnia 2013 roku.

Wielu klientów skarżyło się też, że pomimo awarii ich kart kredytowych, Raiffeisen Bank nie przysłał im żadnej informacji o problemie i nie wyjaśnił, kiedy karty zaczną działać albo zostaną wymienione. Na blogu „Subiektywnie o Finansach” dziennikarza finansowego Gazety Wyborczej sprawa ta była poruszana i klienci Raiffeisen Banku informowali, że niektórzy z nich dostali od banku wyjaśnienia następującej treści:

“Uprzejmie informuję, że nadal występują problemy z działaniem kart kredytowych MasterCard (Praktycznych, Prestiżowych, T-Mobile, Raiffeisen-Polbank Dzieciom). Awaria dotyczy czipa na tych kartach. Karty działają przy użyciu paska magnetycznego (w niektórych terminalach, internecie i bankomatach Euronet). Problem został zdiagnozowany i przygotowywana jest wysyłka nowych kart dla Klientów”

Wymiana karty kredytowej z uszkodzonym czipem powinna być zorganizowana jak najszybciej, zwłaszcza, że sama awaria rozpoczęła się krótko przed świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem, w okresie zwiększonych wydatków. Niestety, Raiffeisen Bank jak widać, zbagatelizował całą sprawę, pozostawiając wielu klientów samym sobie. Jak można się spodziewać, nie wpłynie to korzystnie na jego ocenę na rynku finansowym ze strony konsumentów.